Dag 18: Kangaroo Island - Reisverslag uit Casuarina Islets, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 18: Kangaroo Island - Reisverslag uit Casuarina Islets, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 18: Kangaroo Island

17 September 2016 | Australië, Casuarina Islets

Vandaag gingen we Kangaroo Island verder ontdekken. Er is genoeg te doen dus wij gingen weer op pad. Allereerst richting een natuurpark waar de koala's en wallaby's in het wild leven. Ook kregen wij hier een gids bij, genaamd Meggy. Vooral Semmy vond Meggy helemaal geweldig! Meggy was namelijk een hond! Meggy leidde ons overal heen en we hebben tientallen koala's gezien en daarna ook tig van wallaby's en ook enkele kleintjes. Erg leuk allemaal!
Hierna zijn we richting Vivonne Bay gereden. Helaas was het weer niet zoals we gisteren hadden. Het was een stuk bewolkter en er was  veel wind. Met het weer van gisteren zou Vivonne Bay schitterend geweest zijn. Want het zag er wel mooi uit, maar helaas kwam dat er vandaag niet helemaal uit.
Na Vivonne Bay zijn we doorgereden richting Seal Bay. Dit prachtige plekje hebben de zeeleeuwen slim uitgekozen om uit te rusten van hun 3-daagse reis om voedsel te vinden en om voor de puppies te zorgen.  Wat een prachtige locatie is het! De zeeleeuwen hebben een heel strand voor hen alleen. Ook hebben we twee vechtende zeeleeuwen gezien. Dit gaat er hard aan toe, zeker omdat de moeder haar jong moest beschermen.
Ook zijn we naar de Kelly Hill Caves geweest. Dit was een grot, wat wel interessant was om gezien te hebben. Maar na een tijdje hadden we het toch wel gezien. Het was leuk om even meegepikt te hebben.
's Avonds hebben we de halve finale gekeken van Australian Football. De Sydney Swans tegen de Adelaide Crows. Wat een spel zeg, gaat er heftig aan toe! Wel leuk om te zien waar de Australiërs dus helemaal wild van zijn.
Morgen de laatste dag op Kangaroo Island. 's Avonds gaan we weer de boot op richting het vaste land.