Dag 37: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 37: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 37: Sydney

06 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Vandaag is onze laatste volledige dag Sydney en ook Australië aangebroken. Wat vliegt de tijd toch, ongelooflijk! We willen nog lang niet terug eigenlijk, we vermaken ons erg goed hier.
Vandaag was het weer uitstekend weer, zelfs nog wat warmer dan gisteren: 27 graden. Het was zelfs wat warm. We hebben weer veel gezien en gedaan. Allereerst zijn we de Royal Botanic Gardens gaan bekijken, via een treintje dat ons door dit mooi stukje groen in hartje Sydney reed. Royal Botanic Gardens ligt langs het Opera House en is aardig groot. Maar goed dat we met het treintje gingen. Vanuit een bepaald punt hadden we ook een prachtig zicht richting het Opera House en daarachter de Harbour Bridge.
Na het ritje van in het treintje hebben we een rondleiding gehad door het Opera House. Dit was wel bijzonder, we zijn in enkele zalen geweest waar de voorstellingen werden gehouden. Ook waren ze nu aan het repeteren voor Back to the Future. Een film begeleid door een orkest. Dit klonk erg mooi en dit in combinatie met het Opera House was het heel bijzonder.
Na de lunch zijn we de boot op gestapt. Sydney is omringd door water en is een erg grote stad. Door de boottocht werd dit extra duidelijk. Vanuit de boot hadden we een schitterende overview van de stad. Erg leuk om de stad van een afstandje te zien.
Ditzelfde geldt voor het zien van de stad, en met name de Sydney Opera House, van boven. Vanuit een van de pilaren van de Harbour Bridge, die 89 meter hoog is, hadden we een mooi uitzicht over de stad!
Omdat we aardig wat gelopen hadden, zijn we na de wandeling en klim naar de top van pilaar lekker gaan relaxen bij het zwembad van ons hotel. Niet slecht!
Tijdens het relaxen hadden we het erover wat voor fantastische vakantie we toch hebben! Niet normaal wat we allemaal gezien hebben.
's Avonds zijn we weer de stad in gegaan en hebben we genoten van Sydney by night en gegeten met het Opera House op de achtergrond.
Ook hebben we (helaas) onze koffers moeten inpakken. Morgen is onze laatste dag aangebroken van de reis. We gaan lekker genieten van het mooie weer op Bondi Beach. Ze voorspellen 30 graden. 's Avonds vliegen we om half 11 naar huis.

• 06 Oktober 2016 - 19:37

Ikse:

Wat een super reis!!!
    Wel zijn we heel blij om jullie weer te zien en te huggen xxx

• 07 Oktober 2016 - 08:11

Roy En Karen :

Goed om te horen dat jullie een fantastische reis hebben gehad. Bedankt voor de mooie reisverslagen.
    Ze waren heel mooi geschreven.
    Hele fijne laatste relax dag in Australië. Wij kijken uit om jullie weer te zien.
    Tot snel!