Dag 24: Uluru - Cairns - Reisverslag uit Trinity Beach, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 24: Uluru - Cairns - Reisverslag uit Trinity Beach, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 24: Uluru - Cairns

23 September 2016 | Australië, Trinity Beach

Vandaag hebben we niet al te veel gedaan. Koffertje weer ingepakt, uitgecheckt en daarna nog even een rondje om de geweldige Uluru gereden. Tja, omdat het kon en we toch in de buurt waren. Daarna nog even lekker bij het zwembad op een ligbedje gelegen totdat we konden vertrekken richting het mini vliegveldje Connellan Airport wat 10 kilometer van ons hotel af ligt. Budel Airport is er heel wat bij, wat een madurodam vliegveld is dit zeg.
Onze vlucht was om kwart over 3 en dit was ook de laatste vlucht van de dag op het vliegveld. Om 4 uur is de luchthaven zelfs al gesloten..
Zeker vanuit de lucht zie je dat er echt helemaal niets is hier in de woestijn. Tijdens het opstijgen en in het begin zag je de Uluru nog. Maar daarna niets, niets en nog een niets.
Na ongeveer tweeënhalf uur vliegen kwamen we aan in Cairns. Het was deze keer wel een soepele vlucht.  Cairns is een stad in het noordoosten van Australië. Hier hebben we weer een huurauto opgehaald en een half uur later waren we al bij ons appartement.
We zitten weer in dezelfde tijdzone als in Melbourne. Vanaf Kangaroo Island tot Uluru was het tijdverschil met Nederland 7,5 uur en vanaf nu weer 8.
Aankomen in ons appartement, was een heerlijk moment. Het is heerlijk groot, met een eigen keuken en een balkon met uitzicht over de oceaan.  Helaas was het donker en hebben we er nog niet van kunnen genieten. Maar dat gaat wel lukken de komende dagen. We blijven hier namelijk 4 nachten en hebben hier echt ons eigen plekje.

• 24 September 2016 - 07:51

Nick: