Dag 29: Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 29: Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 29: Whitsundays

28 September 2016 | Australië, Airlie Beach

Beter wordt het niet! Hier begint het verslag mee, om aan te geven dat vandaag een waanzinnig mooie dag was en dat wat wij gezien hebben bijna alles heeft overtreft!
Vandaag stond het vliegen boven de Whitsundays en de Great Barrier Reef op het programma.
Semmy had vooraf wel een beetje schrik voor het vliegen in zo een klein vliegtuigje. Direct na opstijgen was ze gerustgesteld. "Het opstijgen ging fijner dan met een groot vliegtuig", aldus Semmy. Dus heerlijk ontspannen konden we genieten van al het moois vanuit de lucht. En wat was het prachtig zeg. Niet normaal, echt niet normaal. Dat hebben we denk ik wel tientallen keren tegen elkaar gezegd, wat is dit niet normaal. Niet normaal mooi zeg!
Vanuit de lucht zagen we allereerst de Whitsundays. Dit zijn 74 eilanden in de oceaan. Dit uitzicht is prachtig, maar even later zagen we Whitehaven Beach. Dit is een prachtig wit strand, het mooiste van alles is.. dat we daar morgen ook nog eens naar toe gaan! We vervolgden onze vlucht, over de mooie oceaan met haar vele kleurverschillen die we zagen vanuit de lucht, richting de Great Barrier Reef. Je kon goed zien waar deze begon. Wat een kleurdimensie en schitterend beeld was dit! Zoiets moois hebben we nog nooit gezien, we zeiden weer heel vaak: dit is niet normaal! Maar de vlucht was nog niet voorbij, in het gedeelte van het Reef is namelijk ook het Heart Reef. Zoals de naam al zegt is het een koraalrif in de vorm van een hart. Wat was dit breathtaking, zoals de Australiërs zouden zeggen! Na al dit moois gezien te hebben, moesten we gaan landen. Landen vond Semmy toch een minder prettige ervaring. Het was een beetje shakerig, maar ondanks dat zijn we veilig geland en was het een onvergetelijke ervaring. Wat zie je vanuit de lucht toch veel wat je anders niet zou zien.
De rest van de dag hebben we lekker genoten aan het zwembad.
Semmy vatte het 's avonds allemaal goed samen hoe mooi het hier is. Ze zei: "jammer dat het nu donker is, het is hier zo mooi als licht is".
Morgen gaan we weer een cruise maken, deze keer over de Whitsundays met ook een stop op Whitehaven Beach.