Dag 34: Walvissen spotten - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 34: Walvissen spotten - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 34: Walvissen spotten

03 Oktober 2016 | Australië, Hervey Bay

Vandaag gingen we op walvissen excursie, om specifiek te zien gingen we op zoek naar de bultrugwalvis. 's Ochtends om 8 uur werden we opgehaald en om half 9 vertrok de boot. Het was echt een heerlijke voormiddag. Ze hadden slecht weer voorspeld met alleen maar regen. Toen we de boot op stapten was het wel bewolkt. Maar gaandeweg de ochtend verscheen de zon en werd het nog mooier. Wat een prachtige beesten zijn die walvissen zeg. En groot, niet normaal. We hebben er echt veel gezien vandaag. Bultrugwalvissen kunnen wel 16 meter worden en 30 ton wegen en wij hebben ook enkele van deze grote kanters gezien evenals hun kalfjes, zoals de baby's genoemd worden. Soms zagen we ze op enkele tientallen meters van onze boot en dan springen ze uit het water en laten ze zich dan op hun rug of buik vallen. Of ze zijn met hun staart op het water aan het klappen. Erg indrukwekkend allemaal. We hadden blijkbaar veel geluk vandaag, want de walvissen lieten zich vandaag goed zien. Het was een heerlijke voormiddag, het was een ochtend excursie wat wij deden. Onze middag hebben we lekker relaxt beleefd. Wat boodschapjes gedaan voor de avond en verder niet te veel. In deze supermarkt hadden ze een klein Nederlands hoekje, waar ze stroopwafels hadden en koffiekoekjes, drop en nog veel meer Nederlandse dingen.
Morgen gaan we weer vliegen, naar onze laatste bestemming van deze reis: Sydney!

• 03 Oktober 2016 - 18:38

Ilse:

Wat weer een belevenis, super!!!
    Goeie vlucht morgen naar Sydney, geniet ze!
    Xxx

• 04 Oktober 2016 - 20:42

Carla Bronzwaer:

Wauwie, walvissen. en ook nog zo dichtbij. gaaf!