Dag 26: Great Barrier Reef - Reisverslag uit Trinity Beach, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 26: Great Barrier Reef - Reisverslag uit Trinity Beach, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 26: Great Barrier Reef

25 September 2016 | Australië, Trinity Beach

Wat was het een heerlijke dag vandaag! Om kwart voor 8 waren we bij Reef Terminal om in te checken voor onze Michaelmas Cay Cruise die om half 9 zou vertrekken. Het weer was perfect, een graadje of 30, volop zon en weinig wind. Dus alle ingrediënten voor een top dag en dat werd het ook. We gingen per catamaran richting Michaelmas Cay een klein strandje met daaromheen heel veel koraalrif. Onderweg op de boot hebben we wat informatie gekregen over welke koralen, vissen en dieren er leven op deze plek. Rond half 11 kwamen we aan bij de plek van bestemming, het zag eruit als op een ansichtkaart. Een schitterend klein witachtig strandje en daaromheen zag je de verschillende kleuren water, wat wilt zeggen dat je de koraalriffen dus eigenlijk ziet. Je kon je opgeven voor een ritje in een semi-sub, een kleine onderzeeër, en die voer je rond langs allemaal koraalriffen waar je ook vele vissen aantrof. Werkelijkwaar schitterend! Daarna hebben we even geluncht op de boot en hebben we de boottaxi genomen richting het strandje. Snorkel, bril en flippers mee en hup daar gingen we. Want we gingen uiteraard ook even snorkelen, Semmy werd gerust gesteld dat er geen haaien richting deze plek kwamen omdat het water er te warm zou zijn voor de haaien. Watertemperatuur was zo een 26 á 27 graden, perfect! Op wat een idyllisch plekje stonden we daar midden op de oceaan. Een strandje van 150 bij 50 meter met duizenden vogels erop en je keek uit over de schitterende oceaan met haar koraalrif. Hier zijn wij even later ook naar toe gezwommen, schitterend! De vissen zwemmen onder je door, langs je heen, verstoppen zich onder het rif of je ziet ze van het rif wat eten. Wij hadden een hoesje gekocht waarmee je telefoon droog bleef en je onder water foto's kon maken, dit bleek lastiger dan we dachten. Want je ziet niet zo goed met zo een bril op waar je precies de foto's van maakt. Maar ondanks dat, waren de foto's mooi. Maar haalden het niet bij wat we in het echt zagen. We hadden enkele uren om ons te vermaken op het strandje en om te snorkelen. Dit lukte ons met gemak! Wat was het er schitterend! Rond half 3 vertrok onze boot weer richting de haven van Cairns en daar kwamen we iets voor 5 uur weer aan en konden we terugkijken op weer een hoogtepunt van deze reis! Wat hebben wij genoten zeg!

• 25 September 2016 - 13:35

Ilse:

Wauwie! X

• 25 September 2016 - 21:51

Niels En Esther:

Geweldig! Wauw wat mooi.
    Dat kunnen we ons voorstellen dat dit een van de mooiste dagen van de vakantie is.
    Op en top genieten!