Dag 21: Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 21: Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 21: Kings Canyon

20 September 2016 | Australië, Alice Springs

We zijn inmiddels over de helft van onze vakantie. De tijd vliegt voorbij!
Vandaag zijn we gereden van Alice Springs naar Kings Canyon. Een rit van ongeveer 5 uur. Je kunt hier rijden zonder ook maar een dorpje of huizen tegen te komen. Heel af en toe een tankstation en dat is het ook. Je kunt het vergelijken dat je van Weert naar Parijs rijdt en geen enkel dorp tegenkomt en rond de 100 auto's tegenkomt. Er is hier echt helemaal niets en dan ook echt niets. Jawel, er zijn wat bomen, struiken, wilde kamelen, paarden en koeien en vliegen, dat is het dan ook. Echt vervelende vliegen, van die vliegen die op je blijven zitten. Van dat soort vliegen heb je hier. Ook kwamen we onderweg enkele auto's tegen die uitgebrand op hun kop lagen. Waarschijnlijk na het ongeluk achtergelaten.
Bijna aangekomen bij ons hotel zagen we enkele dingo's in het wild. Dit zijn een bepaald soort honden lijkt het wel. Ons hotel en überhaupt Kings Canyon is echt in de middle of nowhere. Ongelooflijk zeg. We hebben zelfs niet eens bereik..
De Kings Canyon zijn een meer dan 100 meter hoge zandstenen wanden waar door miljoenen jaren proces van erosie een kloof is gevormd. Hier hebben wij een wandeling gemaakt van ruim 2,5 uur. Vooraf dachten we: is dit wel iets voor ons. Maar we hebben het toch gedaan. Het was een zware trip van 6 kilometer, waar we geregeld tientallen meters omhoog en omlaag hebben moeten klimmen. Maar wat een schitterende uitzichten hebben we gehad en in een prachtige, bijzondere omgeving hebben we gelopen. Echt de moeite waard. Met name de Garden of Eden was super. Dit was ineens een plek in de kloof waar water in stond met een heleboel groen.
's Avonds hebben we Outback BBQ gegeten met Rod Dowsett op de achtergrond, Real Australian music!
Morgen gaan we door richting Uluru, dat bekend staat om zijn reusachtige monoliet.

• 21 September 2016 - 06:16

Roy En Karen :

Ongelooflijk wat een rust en een leegte dan. Hebben die 5 uur durende reis wel goed vermaakt? Goede gesprekken gevoerd!!

• 23 September 2016 - 00:18

Nick:

Yeah!! Downtown Australia!! Live the good life(K) Have fun fogs(K)(K)