Dag 20: Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 20: Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 20: Alice Springs

19 September 2016 | Australië, Alice Springs

Vandaag stond de vlucht naar Alice Springs op het programma. De vlucht was om 12.45 en we waren al goed op tijd op de luchthaven.  Ook omdat we de auto moesten inleveren.  Dit verliep allemaal erg vlotjes. Op de luchthaven hebben we nog geen paspoort te hoeven laten zien. Waarschijnlijk hoeft dit niet voor binnenlandse vluchten. Na 2 uur vliegen waren we er al. Het was wel een hobbelige vlucht en met enkele luchtvallen zijn we veilig geland.  Met name vliegen door de wolken ging niet bepaald soepeltjes en werden we flink op en neer geshaked. Af en toe hoorde je een lichte paniekgolf door het vliegtuig gaan na een shakerige vluchtval. Maar misschien hoort deze ruwe vlucht wel bij wat we de komende dagen komen te zien. Want we zijn nu in de outback zoals ze dat noemen. Het binnenland, de woestijn van Australië.  En alles is hier wat ruwer en het is een nog een stuk minder bevolkt dan de rest van het land. Eenmaal aangekomen in Alice Springs hebben we onze huurauto opgehaald en zijn we doorgereden naar ons hotel. Het was rond de 25 graden in Alice Springs en met name Semmy was erg blij dat de kou voorbij is.
Je merkt goed dat dit een heel ander Australië is dan waar we vanaf kwamen. Ten eerste is alles veel roder. Dat komt van de ijzer die in de stenen zitten. Ten tweede zie je hier toch wel aanzienlijk wat aboriginals. Deze zijn duidelijk te herkennen en hebben een heel ander uiterlijk. Ze zijn een stuk donkerder.
Morgen rijden we richting Kings Canyon. Een reis van ongeveer 6 uur, waar we waarschijnlijk maar een paar mini dorpjes tegen zullen komen in de uitgestrekte vlaktes.

• 23 September 2016 - 00:14

Nick:

It's getting bumpy.. fijn dat jullie aangekomen zijn;).
    Super vet die natuur. Geniet ervan!!