Dag 17: Kangaroo Island - Reisverslag uit Kingscote, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 17: Kangaroo Island - Reisverslag uit Kingscote, Australië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 17: Kangaroo Island

16 September 2016 | Australië, Kingscote

Laat ik het verslag beginnen met: wat was het een waanzinnige dag vandaag! 100% genieten!
Vandaag waren we vroeg uit de veren, althans voor ons doen. We moesten ongeveer anderhalf rijden naar de ferry oversteekplaats vanuit ons hotel en om 9 uur had Sven gereserveerd op de boot. Ruim op tijd daar aangekomen hebben we de auto op de boot gezet en kon onze overtocht beginnen. Het was ongeveer 50 minuten varen en toen waren we op Kangaroo Island.
Kangaroo Island is een onaangetast stukje natuur waar geen invloeden van buitenaf zijn geweest. Je hebt hier kangoeroes, kleine pinguïns, zeeleeuwen, wallaby's en nog meer. Dus hier gingen wij dan ook naar op zoek!
We waren nog geen paar kilometer onderweg en de eerste kleine pinguïns staken al de weg over. Gelukkig konden we deze nog net ontwijken en konden we onze weg vervolgen naar onze eerste stop. Dit was een wildlife park. Een erg leuk park met eigenlijk alle dieren die hier een beetje voorkomen. Ook kon je hier kangoeroes en wallaby's, kleine tot middelkleine kangoeroes, voederen. Dit was erg leuk om te doen. Ook hadden ze een interactie 'show' met de koala's.  Hierin konden we heel dicht bij de koala's komen en deze ook aaien. Wat een schattige en luie beesten zijn dit zeg. Ze slapen tot wel 20 uur per dag. Semmy vond de koala's in het begin ook erg leuk en schattig. Totdat de koala zijn takje met bladeren liet vallen en Semmy deze op raapte voor hem en terug wilde geven. De koala greep het takje wild terug en kraste tegelijkertijd ook nog eventjes Semmy's hand open. Vanaf toen was het niet meer Semmy der vriend, die koala's.
Nadat we het park achter ons hadden gelaten, gingen we op weg richting ons hotel. Al is dit niet echt een hotel, het zijn huisjes die verwerkt zijn in de omgeving.
Hier onze koffers gedropt en we gingen door naar Flinders Chase National Park. Dit is een park met alleen maar natuur en waar geen mensen wonen, maar ook waar de Admirals Arch in ligt. Op de route hierheen hebben we wel nog even twee kangoeroes moeten ontwijken, maar ook dat ging goed. De Admirals Arch is een schitterende plek aan een uitstulping van het eiland. Maar we ontdekten meer, want daar waren dan toch ook de zeeleeuwen.  Tientallen wel bij elkaar. Maar wat stinken die beesten zeg, miljaar! Wat leuk hoe die zich toch bewegen en op hun manier toch springen. Plus op die plek waar ze zaten was het al erg prachtig en daar ook nog die zeeleeuwen erbij, een fantastische ervaring!
Daarna zijn we nog enkele kilometers doorgereden naar de Remarkable Rocks. Wat een adembenemend mooi plekje natuur is dit zeg, ongelooflijk! Daar zijn opmerkelijke stenen in de loop der jaren gevormd door erosie.  Werkelijkwaar schitterend. Toen we terug liepen naar onze auto zag Semmy een kangoeroe in de bosjes langs het wandelpad. Het was echt een grote kangoeroe, een van de grotere die we tot op heden hadden gezien.  Sven is richting het dier gelopen en heeft tot op een meter even oogcontact met hem gemaakt. Daarna is Sven terug gelopen en even later huppelde de kangoeroe ook weg. Wat een kracht en souplesse hebben deze beesten zeg, ongelooflijk en wat was het een ervaring om zo dichtbij te komen met zo een pracht van een beest!
Daarna zijn we terug gereden richting ons hotel. Dan kom je aan bij je hotel, staan daar de wallaby's je op te wachten. Echt bijzonder. Morgen gaan we Kangaroo Island verder ontdekken!

• 17 September 2016 - 15:19

Renee: