Dag 10: Einde Java - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 10: Einde Java - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 10: Einde Java

09 September 2016 | Indonesië, Jimbaran

Vandaag hebben we Java verlaten en zijn we richting Bali gevaren. Ons hotel lag op 15 minuutjes rijden van de veerboot af. We konden bijna direct de boot op rijden en daar moesten we een kwartiertje wachten voor we vertrokken. De boottocht duurde ongeveer een half uurtje.
Wat was Java indrukwekkend, heel verschillend met Nederland, bijzonder, sympathiek en bovenal leuk en speciaal om mee te maken.
Wij Nederlanders mogen eigenlijk niet klagen zeg, wat hebben wij het toch goed! Alles is schoon, goed geregeld, over 100 kilometer doen wij normaal een dik uurtje in plaats van ruim 3 uur zoals in Indonesië, de levensstandaard is goed, onderwijs voor iedereen, zorg voor iedereen, ouderenzorg en nog veel meer.  Nee, het is verdomd goed geregeld in ons gekke, klaaggrage kikkerlandje.
Na ongeveer 4,5 uur rijden, ofwel 140 kilometer, kwamen we aan bij ons hotel in Jimbaran, Bali. Plus een uur tijdverschil kwamen we rond 2 uur aan. Tijdens de rit erheen zijn we aapjes tegengekomen, en heel veel hindoeïstische tempeltjes, veelal bij de mensen in hun eigen tuin. Dit omdat 95% van de bevolking Hindoestaans is, dit in tegenstelling tot Java.
Aangekomen in ons hotel hebben we heerlijk gerelaxed. Wat een prachthotel is dit hier in Jimbaran. Hier hebben we ons al vermaakt en morgen lukt ons dat ook wel!
Ook hebben we vandaag afscheid genomen van onze gids, Untung. Hij vliegt vanavond nog door naar Jakarta om daar overmorgen een nieuwe groep te ontvangen.  We hadden ons geen betere gids kunnen voorstellen. Hij sprak buitengewoon goed Nederlands, maakte veel grapjes en hielp ons overal bij. Erg fijn!

• 09 September 2016 - 18:00

Niels En Esther:

Jullie hebben werkelijk een schitterende tijd gehad op Java.
    Mooie verhalen, filmpjes en foto's. Het is iedere dag weer super om jullie verhalen te lezen.
    Geniet ervan op Bali, maar daar twijfelen wij niet aan.
    Gr