Dag 8: Mojokerto - Reisverslag uit Malang, Indonesië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu Dag 8: Mojokerto - Reisverslag uit Malang, Indonesië van SvenSemmy - WaarBenJij.nu

Dag 8: Mojokerto

07 September 2016 | Indonesië, Malang

We lagen er gisteren vroeg in, want de wekker ging op tijd vandaag. 7 uur vertrokken we. We hebben onze veiligste nacht ooit gehad.  We sliepen namelijk met de gehele Indonesische militaire top in het hotel. Op dat vlak bezuinigen ze helemaal niks, dat is goed te zien.
Na een drie uur durende rit van Madiun naar Mojokerto zijn we aangekomen in het dorp Mojokerto met tegenwoordig 500.000 inwoners, wat de Indonesiërs dus een dorp noemen. Jalan Pemuda is de straat waar oma Rocky heeft gewoond. In deze straat staat ook de Sint Josefkerk, waar de familie vroeger veelal heen ging en tante Han gedoopt is. Er is een nieuwe kerk geopend achter de bestaande kerk, deze is geopend in 2004. Hier komen regelmatig tot wel 4000 mensen een mis bijwonen. De oude banken uit Nederland worden daar nog steeds gebruikt. De oude kerk wordt nu voor andere doeleinden gebruikt. Hier hebben we wel nog een kijkje mogen nemen. Bij de kerk vertelden ze ons dat het huis waar oma heeft gewoond afgelopen jaar gesloopt is. Er komt een militair instituut voor in de plaats. Wel zijn we nog geweest kijken naar de plek waar het huis heeft gestaan. Daar lagen de sloopresten nog. Zo jammer dat we het net niet meer hebben kunnen zien! Vervolgens zijn we even door de straat gelopen om een indruk op te doen en wat foto's en filmpjes te maken om straks aan oma te laten zien. Leuk om in Mojokerto te zijn geweest en te zien waar oma gewoond heeft.
Voor de rit van Mojokerto naar Malang hebben we weer gekozen om door de bergen te rijden. Qua tijd scheelt dat bijna niks ten opzichte van de snelweg alleen heb je nu wel een leuk uitzicht tijdens de rit. Al was de rit van gisteren wel leuker en mooier vonden wij. Rijdend richting ons hotel reden we door een straat waar vroeger alle rijkere Nederlanders woonden in Malang. Dat zijn echt mooie huizen zeg, een beetje Amerikaanse stijl. Een chique straat in Amerika. Overal op Java zijn nog sporen van de Nederlanders te vinden. Soms wat Nederlandse tekst of Nederlandse gebouwen. Leuk om te zien!
de eerste week zit er alweer op. Wat is die omgevlogen zeg! We zitten al vol indrukken en wat is het toch heerlijk om te denken.. we hebben nog 4,5 week te gaan! Heerlijk!
We zijn nu in Malang en morgen gaan we richting de Bromo vulkaan en verder richting de oostkust.

• 07 September 2016 - 21:35

Roy Willekens:

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken en ondernemen.
    Ik geloof zeker dat jullie vandaag een indrukwekkende dag hebben meegemaakt.
    Veel plezier morgen bij de Bromovulkaan

• 07 September 2016 - 23:03

Bas En Miriam:

Sven en Semmy,
    Wat een geweldige verhalen schrijven jullie over wat jullie allemaal beleven.
    Erg leuk om te lezen en jullie te volgen.
    Leuk om dit straks allemaal tegen oma Rocky te vertellen en de foto's te laten zien.

Veel plezier nog!